خانه/وبلاگ/گردشگری محله های تهران/بیمارستان های منطقه 1 تهران
بیمارستان های منطقه 1 تهران

بیمارستان های منطقه 1 تهران

معرفی بیمارستان های منطقه 1

ازجمله ویژگی هایی که در تصمیم گیری افراد برای خرید ملک لوکس در منطقه 1 تاثیر گذار بوده میتوان به بیمارستان های این منطقه اشاره کرد. ما در این مقاله میخواهیم شما مخاطب عزیز را با بیمارستان هایی که در منطقه 1 شهرداری تهران احداث شده اند، آشنا نماییم. البته در همین ابتدا برای همه شما مخاطبان عزیز آرزوی صحت و سلامتی را داریم.

بیمارستان مسیح دانشور تهران

در سال 1899 مظفرالدین شاه، ولیعهد قاجار به بیماری سل مبتلا شده بود و پزشکان فرانسوی به او توصیه کردند که مدتی را برای معالجه خود در مکانی با هوای تازه کوهستانی بگذراند. میرزا علی اصغرخان امین السلطان، نخست وزیر، در کوه‌های شمالی تهران مکانی عالی با آب و هوای مطبوع پیدا کرد و تصمیم گرفت برای این منظور عمارتی بسازد. پس از مرگ مظفرالدین شاه، این عمارت به تدریج به آسایشگاه بیماران سل تبدیل شد. چندین ساختمان برای خدمات رسانی به بیماران سل مراجعه کننده به این مرکز اضافه شد.

پس از تغییر دولت، این قطعات زمین به همراه عمارت داخل آن متروکه شد تا اینکه دکتر مسیح دانشوری با تلاش فراوان اجازه تأسیس دانشکده پرستاری در آن را پیدا کرد. سپس چندین ساختمان توسط وزارت بهداشت وقت و برخی سازمان‌های مردم نهاد به مجموعه اضافه شده است. این بیمارستان در سال 1365 به زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تبدیل شد و بیمارستان به عنوان مرکز سل و بیماری های ریوی فعالیت می کرد.

  • آدرس: خيابان شهيد باهنر (نياوران)- دارآباد
  • شماره تماس: 02126109484

بیمارستان نیکان

هتل بیمارستان نیکان در 6 خرداد 1390 افتتاح شد. نیکان در اولین سال ارزیابی خود به رتبه بالایی از رضایت مراجعه کنندگان دست یافت و اولین بیمارستان خصوصی در ایران بود که گواهینامه بین المللی جایزه سبز را دریافت کرد. این بیمارستان بیش از 150 تخت بیمارستانی دارد.

  • آدرس: اقدسیه- ابتدای بلوار ارتش- ورودی اراج- خیابان ٢٢ بهمن
  • شماره تماس: 02129121060
بیمارستان نیکان اقدسیه

بیمارستان طالقانی

بیمارستان طالقانی در سال 1348 طراحی و ساخته شد. این بیمارستان در سال 1352 به عنوان بیمارستان دولتی با 200 تخت فعال افتتاح شد و هم اکنون با 220 تخت فعال یکی از قدیمی‌ترین بیمارستان‌های غرب ایران است. کادر پزشکی واجد شرایط و پرسنل مجرب آن مراقبت‌‌های بهداشتی کارآمدی را به بیماران ارائه می دهند. یکی از مهمترین دستاوردهای بیمارستان خدمات اورژانس و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جانبازان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به عنوان سرمایه های ارزشمند کشور است.

  • آدرس: محله ولنجک- خیابان تابناک- کوچه پروانه
  • شماره تماس: 22403561

بیمارستان شهدای تجریش

بیمارستان شهدای تجریش در شمال پایتخت در میدان تجریش و از بیمارستانهای زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است. بیمارستان شهدای تجریش در دهه ۳۰ تبدیل به درمانگاه و مرکز واکسیناسیون شد. این بیمارستان تا به امروز فعالیت خود را ادامه داده است و با 380 تخت بیمارستان ارائه دهنده خدماتی مانند نفرولوژی، جراحی عمومی و جراحی عروق، انکولوژی ، زنان و زایمان، اطفال، جراحی مغز و اعصاب، ارولوژی، دیالیز ، CCU و ICU و الکتروآنسفالوگرافی لیزر پروستات و پوست، نفروسکپی سیتولوژی، طب فیزیکی و توانبخشی، سنگ شکن، فتوتراپی، الکتروکاردیوگرافی ،پزشکی هسته ای، آندوسکوپی، جراحی، پیوند کلیه، سونوگرافی و داپلر رنگی، ماموگرافی، سنجش تراکم استخوان، تست ورزش، سی تی اسکن و ... به بیماران میباشد.

  • آدرس: میدان تجریش
  • شماره تماس: 22718000

بیمارستان شهدای تجریش در منطقه یک تهران

بیمارستان جماران

بیمارستان فوق تخصصی قلب بقیه الله(عج) که در آغاز به نام بیمارستان امام خمینی(ره) شهرت پیدا کرد در جماران، کوچه شهید حسنی کیا قرار گرفته است. امروزه این بیمارستان زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله الاعظم(عج) و وابسته به سپاه پاسداران میباشد و به همین جهت به آن به بیمارستان قلب بقیه الله شمارة 2 نیز میگویند. این بیمارستان دارای بخش های گوناگونی است که برخی از آنها عبارتند از: جراحی عمومی، بخش نوزادان، داخلی، قلب، ارتوپدی، جراحی قلب، جراحی زنان، ارولوژی و ...

آدرس: تهران - تجریش - خیابان باهنر - خیابان جماران - بیمارستان جماران

شماره تماس: 02182229020

کلام آخر

ما در این مطلب به معرفی بیمارستان‌های منطقه 1 پایتخت پرداختیم. البته در این منطقه درمانگاه ها و کلینیک هایی زیادی هم فعالیت دارند. بیمارستان خوب بیمارستانی است که کادری مجرب و متخصص دارای اخلاق حرفه‌ای را در خود جای داده باشد تا بتوانند، درمان بیماران را به بهترین نحو انجام داده و با اخلاق خوش خود روحیه بخش به بیماران باشند. ما امیدواریم شما مخاطب گرامی، کمترین مراجعه را به بیمارستان داشته باشید و همیشه تندرست و سلامت باشید.

ارسال نظر