خانه/وبلاگ/گردشگری محله های تهران/مکان های تفریحی زعفرانیه
مکان های تفریحی زعفرانیه

مکان های تفریحی زعفرانیه

زعفرانیه نام محله ای در شمال کلانشهر تهران است، که به خاطر حضور تاجران زعفران در این منطقه، به زعفرانیه معروف شد و این روزها به یکی از محله های لاکچری و لوکس بالاشهر معروف شده است. محله زعفرانیه دارای 3 بخش اصلی به نام‌های اسدآباد، ولنجک و جعفرآباد میباشد. در این مقاله میخواهیم شما را دعوت به بازدید از مکان های تفریحی و دیدنی زعفرانیه نماییم، امیدواریم این دعوت ما را پذیرا باشید.

مکان های دیدنی زعفرانیه

قرارگیری زعفرانیه در شمال تهران سبب شده آب و هوای این منطقه بسیار معتدل باشد؛ علاوه بر آن مکانی های تفریحی و دیدنی زعفرانیه، این محله را به قطب گردشگری تهران تبدیل کرده است. مکان های دیدنی زعفرانیه مناسب تمام فصول بوده و برای گذراندن اوقات فراغت، اولین گزینه پایتخت نشینان خواهد بود. همچنین وجود توچال طبیعت بسیار زیبایی را به این محله بخشیده است. وجود مکانی های دیدنی، تفریحی و رفاهی در این منطقه سبب شده تا بسیاری از افراد به دنبال خرید ملک در زعفرانیه بوده و خواهان سکونت در این محله لوکس باشند.

ازجمله مکانی ها تفریحی زعفرانیه میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • موزه زمان
  • توچال
  • رصدخانه زعفرانیه
  • زعفرانیه پلازا
  • کاخ موزه سعدآباد
  • پالادیوم
  • بام تهران

در ادامه بطور مفصل به معرفی تمام مراکز دیدنی زعفرانیه پرداخته ایم.

عمارت تماشاگه زمان

یکی از جاذبه های تاریخی تهران که در دوران قاجار ساخته شده است، موزه ساعت یا همان عمارت تماشاگه میباشد. البته این عمارت متعلق به آقای حسین خداداد، تاجر پهلوی می‌باشد و برخی آن را به نام ایشان میشناسند. تقریبا 20 سال قبل درهای این عمارت به روی مردم گشوده شد و تاکنون نیز محل رفت و آمد گروه های مختلف مردمی میباشد. در موزه زمان زعفرانیه ساعت های قدیمی مثل ساعت پرفسور حسابی و ساعت ناصر الدین شاه به نمایش گذاشته شده است که برای علاقه مندان به تاریخ و ساعت بسیار جذاب میباشد؛ اگر میخواهید به تهران زمان قاجار سفر کنید حتما از این عمارت دیدن فرمایید.

شماره تماس موزه زمان: ۰۲۱-۲۲۴۱۷۳۳۶

آدرس موزه زمان: تهران، خ زعفرانیه- نبش خیابان پرزین بغدادی- موزه زمان

موزه زمان زعفرانیه

رصدخانه زعفرانیه

رصدخانه زعفرانیه در سال 1368 برای پروژه های علمی و فضایی تاسیس شد. این مرکز با دارا بودن امکانات بسیار مناسب در زمینه نجوم و فضا و استفاده از تلسکوپ های مدرن، آماده پذیرش علاقه مندان به آسمان و همچنین محققین می‌باشد. در این رصدخانه دوره های آموزشی نیز برگزار می‌شود که برای دوستداران علم نجوم بسیار مفید است؛ علاوه بر آن برنامه های نمایشی با حضور متخصصین خبره در رصدخانه زعفرانیه با عنوان اخترشناسی برگزار میشود.

شماره تماس رصدخانه زعفرانیه:22752167

آدرس رصدخانه زعفرانیه: تهران- خ ولی عصر - خ سرلشکر فلاحی - بوستان زعفرانیه

توچال

توچال ازجمله امکانات رفاهی و رزشی در این منطقه است که میتواند برای تمام سنین جذاب باشید؛ این مرکز رفاهی در سال 1353 افتتاح شد و امکاناتی بسیاری را برای بازدیدکنندگان خود فراهم نمود. ازجمله امکانات رفاهی توچال میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • پیست اسکی
  • سورتمه توچال
  • مسیر پیاده روی
  • مسیر کوهنوردی
    • تله کابین توچال
  • رستوران و کافی شاپ
  • زمین تنیس و تیراندازی با کمان
  • باشگاه بانجی جامپینگ توچال

موارد ذکر شده تنها بخشی از امکانات رفاهی مجموعه تفریحی و ورزشی توچال زعفرانیه است که میتواند اوقات خوشی را در تمام فصول سال برای شما رقم بزند. این مجموعه بی نظیر به دوست داران طبیعت و ورزش بسیار پیشنهاد میشود.

آدرس توچال: تهران، انتهای خیابان ولنجک

شماره تماس توچال: 0212720 ، 02124875000

تله کابین توچال تهران

بام تهران

در شمال محله زعفرانیه، بام تهران واقع شده است. شما از بام تهران میتوانید علاوه بر چشم انداز بی نظیر به زعفرانیه، تمام تهران را مشاهده کنید. خوشبختانه در بام تهران امکانات متنوعی مانند:

  • صخره نوردی
  • زیپ لاین
  • تیراندازی
  • سورتمه سواری
  • بگ جامپینگ
  • سویینگ

موجود است. البته در کنار این امکانات تفریحی، امکانات رفاهی مانند رستوران و کافی شاپ هم در بام تهران وجود دارد که همه این امکانات نوید یک روز تفریحی هیجان انگیز را به شما میدهد. پس معطل چه هستید حتما در اولین فرصت از بام تهران دیدن کنید و لذت ببرید.

مرکز خرید پالادیوم

پالادیوم در مساحتی به وسعت بیش از 10 هزار متر در زعفرانیه تهران ساخته شد. این مرکز تجاری دارای

  • 220 فروشگاه
  • سالن سینما
  • باشگاه ورزشی

و بسیاری امکانات دیگر را شام میشود. پالادیوم در سال 1391 با معماری مدرن و زیبا افتتاح شد. شما میتوانید برندهای معتبر را در پالادیوم پیدا کنید و از خرید خود لذت ببرید. در این مرکز خرید، کافی شاپ ها و رستوران، گیم نت را نیز مشاهده خواهید کرد. ما به شما پیشنهاد میدهیم که از پالادیوم دیدن نمایید و یک پاساژ گردی بی نظیر را تجربه نماید. پالادیوم در روزهای هفته از 10 صبح الی 23 شب برای بازدید شما همشهریان عزیز باز است.

آدرس مرکز خرید پالادیوم: تهران، زعفرانیه، خ مقدس اردبیلی، نرسیده به میدان الف

شماره تماس مرکز خرید پالادیوم: 02122010600

مرکز خرید پالادیوم

زعفرانیه پلازا

در زعفرانیه شما مجتمع تجاری زعفرانیه پلازا را در مساحت 11000 مترمربع، تقاطع زعفرانیه و اعجازی مشاهده خواهید کرد. این مرکز تجاری در 3 طبقه با 40 واحد تجاری و 200 واحد پارکینگ احداث شده است. در زعفرانیه پلازا انواع برندهای معتبر خارجی و داخلی را خواهید یافت. اجناس موجود در این مرکز خرید شامل، پوشاک زنانه و مردانه و بچگانه، ساعت و جواهرات، کیف و کفش و لوازم خانگی و غیره را میباشند. اگر قصد خرید اجناس با کیفیت را دارید حتما به زعفرانیه پلازا بروید و از مغازه های آن دیدن فرمایید.

آدرس زعفرانیه پلازا: تهران، زعفرانیه، تقاطع زعفرانیه و اعجازی

شماره تماس زعفرانیه پلازا:02122751473

کاخ سعد آباد

کاخ سعد آباد در منطقه 1 شهرداری و در محله زعفرانیه در زمینی به مساحت 100 هزار هکتار احداث شد. این کاخ در ابتدا محل رفت و آمد شاهان قاجار و پهلوی بوده است اما خوشبختانه چند سالی است که درب های آن به روی عموم مردم گشوده شده. در کاخ سعد آباد با مجموعه ای از کاخ های متنوع، موزه های جذاب و محیطی سرسبز رو به رو خواهید بود.

آدرس کاخ سعدآباد: تهران، خ ولیعصر، خ شهید فلاحی (زعفرانیه)، انتهای خ شهید کمال طاهری، پ 50

شماره تماس کاخ سعدآباد: ۲۷۹۴۰۰۰۰(۰۲۱)

در پایان این مقاله باید عرض کنیم که زعفرانیه محله ای دلنشین با امکانات تفریحی و گردشگری بسیار می‌باشد که ما در مطالب بالا راجع به آنها توضیحاتی را ارائه دهیم. البته رستوران و کافه های زعفرانیه نیز ازجمله با کیفیت ترین رستوران های تهران بشمار میروند که روزانه آماده پذیرایی از شما عزیزان هستند. در رستوران های زعفرانیه علاوه بر کیفیت بالا محصولات، خدمات و دکوراسیون داخلی رستوران ها میتوانند اوقات خوشی را برای شما فراهم کنند.

اگر بتوانید تعطیلات اخر هفته تان را برای بازدید از این مکان‌ها اختصاص دهید قطعا خودتان هم تبلیغ کننده جاذبه های تفریحی زعفرانیه خواهید شد و متوجه خواهید شد که ما برای دعوت تان به رفتن به مکان های تفریحی و دیدنی زعفرانیه گزاف نگفته ایم.

ارسال نظر