خیابان فرشته

خیابان فرشته

خیابان فرشته تهران یکی از جواهرات شهر باستانی پایتخت ایران است. این خیابان بزرگ در منطقه 1 شهرداری تهران قرار دارد و به محله فرشته نیز مشهور است که به تازگی نام آن را به اسم خیابان شهید فیاضی تغییر داده‌اند. این محله را میتوان یکی از محله های مرفه نشین تهران معرفی کرد.

خیابان فرشته تهران از معروف‌ترین محله‌های الهیه است و در کنار بزرگراه مدرس واقع شده است که با پیمودن این خیابان، دنیایی از خانه‌های لوکس و برج‌های مرتفع مانند برج‌های دوقلوی تهران را مشاهده خواهید کرد.

تاریخچه خیابان فرشته

تاریخچه فرشته تهران به یک داستان جالب تغییر و تحول از یک منطقه با باغ‌های سرسبز به یک منطقه مدرن و شهری پر از برج و امکانات لاکچری برمیگردد. در گذشته، این منطقه از سه باغ سرسبز و بزرگ تشکیل شده بود که امروزه به عنوان باغ‌های سفارت‌های روسیه، آلمان و ترکیه شناخته می‌شوند.

فرشته در گذشته جز باغ‌های زیبا و سرسبز شمیرانات بوده و به علت آب و هوای ملایم و نزدیکی به خیابان ولیعصر، جایگاه خاصی در این منطقه داشته است، این محله به عنوان اراضی خورآذین یا خلازیر نیز شناخته می‌شد. فرشته در گذشته متعلق به یکی از اشراف زادگان دوره قاجاریه بود.

این روزها با اجرا طرح‌های توسعه‌ای جدید تهران و رونق ساخت و ساز در دهه‌های اخیر، فرشته تبدیل به یکی از خیابان‌های پرترافیک و شلوغ شهر تهران شده که به کافه و رستوران‌های مدرن ولاکچری معروف است.

تاریخچه فرشته تهران

خیابان فرشته تهران کجاست؟

خیابان فرشته در منطقه یک تهران ناحیه 7 در محله الهیه واقع شده ازجمله خیابان‌های گران قیمت در محله‌ی الهیه محسوب می‌شود؛ قیمت منزل در خیابان فرشته تهران در رقابت با قیمت خانه در الهیه تهران میباشد. خیابان فرشته از خیابان ولیعصر به سمت شمال آغاز شده و تا پل رومی ادامه دارد؛ همچنین خیابان ولیعصر در قسمت غربی این محله می‌باشد. فرشته از شمال به الهیه، از شرق با شریفی منش و خیابان سه راهی فرشته، بزگراه صدر و خیابان شریعتی، از جنوب با بزرگراه مدرس و خیابان جردن برخورد دارد. خیابان فرشته تهران روی نقشه را برای دسترسی راحت تر شما عزیزان آورده ایم:

دسترسی‌های محله فرشته

از مسیرهای متعددی می‌توان به این محله دسترسی داشت؛ از مترو گرفته تا اتومبیل شخصی! شهروندان تهرانی با توجه به ترافیک و شرایط مختلف شهری، همواره به دنبال سریع‌ترین مسیر دسترسی برای رفت و آمد در کلانشهر تهران هستند. خیابان فرشته نیز باتوجه به ایستگاه مترو و دیگر خدمات حمل و نقل عمومی، دسترسی و رفت و آمد را برای شهروندان خود تسهیل بخشیده است. برای دسترسی به خیابان فرشته علاوه‌بر ماشین شخصی می‌توانید از حمل و نقل عمومی نیز استفاده کنید.

دسترسی با ماشین شخصی

برای رفت و آمد به خیابان فرشته با وسیله شخصی، می‌توانید از سمت شرق و غرب به این خیابان لوکس دسترسی داشته باشید. اگر از سمت شرق قصد رفتن به فرشته را دارید، می‌توانید با وارد شدن به بزرگراه صدر و پس از آن حرکت به سمت غرب، خروجی شریعتی را انتخاب کرده که این مسیر در نهایت به سمت شمال غرب خیابان فرتشه ختم می‌شود.

همچنین خیابان فرشته از سمت غرب نیز دسترسی راحتی دارد، بدین صورت که با استفاده از تقاطع چمران با ولیعصر، به سمت شرق حرکت کرده و در نهایت مسیر به خیابان فرشته خواهید رسید.

دسترسی با وسایل حمل و نقل عمومی به فرشته

دسترسی به خیابان فرشته با مترو امکان پذیر است؟ باید گفت نزدیک ترین ایستگاه مترو به خیابان فرشته، ایستگاه مترو صدر است که در خط 1 مترو قرار دارد؛ خط 1 مترو که در نهایت به تجریش می‌رسد، بهترین راه برای رسیدن به خیابان فرشته است و باید در ایستگاه صدر پیاده شو و با کمی پیاده روی به خیابان فرشته خواهید رسید.

علاوه‌بر استفاده از مترو، می‌توانید با استفاده از اتوبوس‌های بی آر تی نیز به خیابان فرشته دسترسی داشته باشید. مسیر رفتن به خیابان فرشته، با استفاده از بی آر تی های مسیر تجریش به پارک وی خواهد بود و تنها کافیست در ایستگاه پارک وی پیاده شوید.

استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی می‌تواند در شرایط ترافیکی شهر تهران کمک زیادی به شما کند تا به مقصد خود برسید. همچنین پارکینگ عمومی نیز در اطراف خیابان فرشته وجود دارد که اگر با ماشین و یا خودروی شخصی سفر می‌کنید، می‌توانید از آنها استفاده کنید.

دسترسی با مترو به فرشته | ایستگاه مترو صدر

بهترین محله های فرشته

خیابان فرشته برخلاف مساحت کم و کوتاهی که دارد، توانسته دیگر خیابان‌های مهم تهران را در خود جای دهد. از جمله خیابان‌های مهم و نزدیک به منطقه فرشته می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

خیابان آقا بزرگی

این خیابان در جهت شمال خیابان فرشته واقع شده و برج‌ها و آپارتمان‌های لوکسی را در اختیار دارد. یکی از معروف‌ترین برج‌های این خیابان، برج پارامیس فرشته است.

خیابان بوسنی و هرزگوین

این خیابن دارای رستوران‌ها و کافه‌های لوکس است و منطقه مناسب برای رستوران گردی محسوب می‌شود.

خیابان چناران

خیابان چناران یک خیابان زیبا و سرسبز در منطقه فرشته است که خانه های ویلایی و باغی را می‌توانید در آن مشاهده کنید.

خیابان الهیه

خیابان الهیه که از خیابان‌های مهم محله الهیه محسوب می‌شود نیز در نزدیکی فرشته قرار گرفته است.

بهترین محله های فرشته تهران

خیابان تختی

خیابان تختی فرشته تهران (قبل از تغییر نام به ژاله) نیز از جمله خیابان‌های مهم منطقه الهیه بوده در نزدیکی خیابان فرشته واقع شده است.

خیابان جردن

این خیابان نیز از جمله خیابان‌های معروف منطقه فرشته است و مکان های مختلفی را برا تفریح و خرید فراهم می‌کند و به بهترین مراکز خرید منطقه یک تهران دسترسی دارد.

خیابان واثق نوری

خیابان واثق نوری نیز در منطقه فرشته قرار دارد که با مراجعه به این خیابان شاهد مغازه‌های بسیار خواهید بود.

همه این خیابان‌ها از لحاظ دسترسی و امکانات بسیار مناسب می‌باشند و ازجمله گزینه‌های مناسب برای خرید، فروش و یا اجاره خانه و آپارتمان در فرشته تهران محسوب می‌شوند.

امکانات محله فرشته تهران

در خصوص امکانات منطقه فرشته تهران باید بگوییم که این محله از تمام ویژگی‌های یک محله ارتقا یافته و پیشرفته در شهر تهران برخوردار است که نه تنها امکانات رفاهی را برای ساکنین خود فراهم کرده، بلکه به یکی از مناطق مهم تهران برای گردش و تفریح نیز تبدیل شده است. در ادامه به برخی از امکانات مهم و جذاب در محله فرشته الهیه اشاره خواهیم کرد.

کافه و رستوران های فرشته

امکانات و کیفیت کافه و رستوران‌های فرشته به قدری بالا است که بسیاری از افراد فرشته را با کافه و رستوران‌های آن میشناسند؛ این روزها کافه و رستوران‌های فرشته به یکی از مهم‌ترین مراکز تفریحی برای نسل جدید و بلاگر ها تبدیل شده است. برخی از رستوران های معتبر فرشته می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کافه رستوران بومی
  • رستوران حس توران
  • رستوران لئون

باید گفت محله فرشته در تهران به مقصدی برای کافه گردی تبدیل شده است.

مراکز خرید و پاساژها

محله فرشته دارای مراکز خرید و معتبر با محصولات متنوع و برندهای معروفی می‌باشد؛ باید گفت پس از کافه‌های فرشته مراکز خرید آن در رتبه دوم برای گشت و گذار در فرشته قرار دارند. از جمله بهترین مراکز خرید فرشته میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پاساژ فرشته
    • مرکز خرید مال ملل
  • مرکز تجاری سام سنتر
  • مجتمع تجاری کویین سنتر
موزه های فرشته

موزه ها

پس از گشت و گذار در پاساژ های فرشته و قدم زدن در این خیابان لاکچری می‌توانید از خانه موزه‌های قدیمی و تاریخی آن بازدید کنید، خانه موزه‌هایی که خاطرات بسیاری از افرادر مشهور و تاثیر گذار را در خود نگه داشته اند. ازجمله موزه‌های فرشته میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • موزه موسیقی
  • موزه دکتر حسابی

سفارتخانه ها

همانطور که گفته شد، محله فرشته محله‌ای تاریخی است که به زمان قاجار نیز برمیگردد؛ در این محله سفارتخانه‌های بسیاری از گذشته باقی مانده که میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سفارتخانه سوئیس
  • سفارتخانه دانمارک
  • سفارتخانه بلژیک
  • سفارتخانه فنلاند
  • سفارتخانه مصر
  • سفارتخانه مالزی

آب و هوا فرشته

این محله نزدیک به مناطق سبز وییلاقی شمیرانات است که امکان دسترسی به طبیعت و هوای خوب را فراهم می‌کند و نشان دهنده آب و هوا مناسب و خنک فرشته است. در کل، محله ی فرشته تهران به عنوان یکی از محله‌های معتبر و مشهور در این شهر شناخته می‌شود که از امکانات و خدمات متنوع و با کیفیتی برخوردار است و می‌توان یک مکان عالی برای سکونت و تفریح در تهران باشد.

برج های فرشته تهران

برج های مهم در فرشته تهران

اگر در خیابان فرشته قدم زده باشید، شاهد برج‌های سر به فلک کشیده در فرشته خواهید بود. برج های منحصر به فرد فرشته، نمادی از شکوه معماری و زندگی متفاوت در تهران می‌باشد که در ادامه به برخی از معروف‌ترین آن ها اشاره کرده ایم.

برج پارمیس فرشته

برج پارمیس به دلیل امکانات فوق العاده که ارائه می‌دهد، در دسته برج‌های مدرن و لوکس فرشته تهران قرار گرفته است؛ سازنده این برج آقای مهدی خرمی روز میباشد. وجود پنت هاوس‌هایی با مساحت 540 متر ازجمله نکته‌های حائز اهمیت درمورد برج پارمیس فرشته می‌باشد.

برج هرمس

برج هرمس یک از برج‌های معروف تهران است که در منطقه 1 واقع شده و به باغ هرمس نیز شهرت دارد. این برج توسط اقای فرزاد دلیری ساخته شده است. برج هرمس با دسترسی آسان به بزگراه مدرس و خیابان ولیعصر، یکی از پرطرفدارترین برج‌های فرشته تهران می‌باشد.

برج تیفانی

برج تیفانی با طراحی معماری ویژه متشکل از 13 طبقه است که 17 واحد مسکونی در آن قرار گرفته است. این برج توسط کامران امیری ساخته شده که حداقل متراژ واحدها 120 متری بوده و نکته بسیار مهم در این برج پنت هاوس‌هایی با متراژ 1000 متر مربع است.

خرید و فروش آپارتمان در فرشته تهران

خرید و فروش آپارتمان در فرشته تهران به عنوان بازار لوکس به سرعت در حال رشد می‌باشد. بخش قابل توجهی از فرشته تهران را برج‌ها و ساختمان‌های مدرن و با کیفیت تشکیل داده اند؛ با تمام این وجود طراوت و تازگی، سرسبزی و آب و هوای دلپذیر فرشته تهران همچنان باقی مانده و برای خریداران خانه و آپارتمان در تهران، هدفی دلچسب است.

خیابان فرشته تهران، به عنوان قلب پنت هاوس‌های تهران شناخته می‌شود. این خیابان به عنوان یک نماد از شهر تهران و زیبایی‌های آن، در ذهن مردم جای گرفته و با وجود هزینه‌های بالا برای مسکن در این منطقه، بازهم افراد همیشه به دنبال خرید خانه در فرشته می باشند. شما هم اگر به دنبال یک تجربه متفاوت در شهر تهران هستید، قطعا خیابان فرشته مقصدی ایده آل برایتان خواهد بود. این منطقه با ترکیبی از تاریخ، فرهنگ و زیبایی‌های طبیعی، یکی از بهترین مکان‌ها برای زندگی و سرمایه گذاری در شهر تهران محسوب می‌شود.

فرشته با معماری‌های شگفت انگیز، امکانات تجاری و خدمات رفاهی، مجتمع‌های مسکونی و تجاری لوکس، مراکز خرید مدرن و رستوران‌های با کیفیت، ارائه دهنده زندگی شیک و رفاهی به ساکنان خود است. این منطقه با تضادهای خیره کننده که در آن وجود دارد، مقصدی پر از آرامش و همچنین پویا برای تفریح و تجارت و از همه مهم‌تر سکونت می‌باشد.

به طور کلی فرشته تهران یکی از نقاط جذاب تهران است که باتوجه به امکانات و زیبایی‌های طبیعی و معماری بی نظیر، به عنوان یکی از مکان‌های شگفت انگیز برای زندگی و کسب و کار در کلانشهر تهران شناخته می‌شود. با مراجعه به سایت نوبل میتوانید به آگهی گرانترین خانه در خیابان فرشته دسترسی داشته باشید.

فرشته تهران کجاست؟
خیابان فرشته در همسایگی محله های الهیه و جردن در منطقه 1 تهران واقع شده است.
قیمت خانه در خیابان فرشته به چه صورت است؟
خانه های فرشته ازجمله خانه های گران قیمت این منطقه بشمار میروند و حدود متری 300 بفروش میرسند.
چه چیزی خیابان فرشته را از محله های اطراف متمایز کرده است؟
میتوان گفت، کافه و رستوران های فرشته از نکات منحصربفرد در این محله است که با معماری بی نظیر و مدرن در قلب تهران میدرخشند.
نظرات
مهنا

جدا از تمامی این امکانات به نظر من ترافیکی که تو فرشته وجود داره اصلا به زندگی تو اوجا نمی ارزه

علیرضا

میگم توی فرشته خیلی خونه های فنی هست کاش چند تا عکس و فیلم هم از داخل این خونه هایی که توی محله فرشته هست میذاشتید دیزاین و طراحی داخلیشون رو هم بتونیم ببینیم که چرا انقدر گرونه این منطقه

فرشته برای زندگی خوب نیست خیلی شلوغ شده و خیابون هاش خیلی باریکه

زینب

این روزا فرشته پر شده از کافه و رستوران های لاکچری

نیما

ولی یه نکته یادتون رفته محله فرشته آخر هفته ها خیلی شلوغههههههههه

مریم

یکی از بهترین گزینه ها واسه آخر هفته ها و دور دور خیابان فرشته است.

ارسال نظر