خانه/وبلاگ/گردشگری محله های تهران/محله تاریخی و مدرن فرمانیه
محله تاریخی و مدرن فرمانیه

محله تاریخی و مدرن فرمانیه

فرمانیه، یک از مناطق ثروتمند و مرفه شهر تهران، در منطقه یک شهرداری تهران و شهرستان شمیرانات قرار دارد. این منطقه به عنوان یکی از مناطق مسکونی گران قیمت تهران شناخته می‌شود.

فرمانیه بافت مدرن و امروزی خود را با حفظ بافت تاریخی منحصر به فرد کنار گذاشته است. این محله دارای تاریخچه 200 ساله است و نام خود را از خانواده فرمانفرمانیان، یک خانوده نفوذی و ثروتمند در دوره قاجار، کماکان به دوش می‌کشد.

موقعیت مکانی فرمانیه

فرمانیه تهران کجاست؟ خیابان فرمانیه، خیابان اصلی این منطقه است و از چهار راه فرمانیه و تقاطع پاسداران آغاز شده و تا چهارراه کامرانیه و بلوار اندرزگو ادامه دارد. همچنین بخشی از این خیابان تا دزاشیب ادامه پیدا می‌کند. در فرمانیه، خیابان‌های مهم دیگری همچون دیباجی شمالی، فرمانیه سنبل (سلمان پورظهیر)، آذرمینا، کوهستان هشتم، نانچستان هفتم، نارنجستان یکم، تنگستان دوم، عسگریان و مهماندوسن نیز وجود دارند. موقعیت مکانی فرمانیه به گونه‌ای است که:

  • از شمال به جماران
  • از جنوب به قیطریه
  • از غرب به حکمت
  • از شرق به کاشانک

منتهی می شود. یکی ازجمله محله هایی که در اطراف فرمانیه به چشم میخورند، محله نیاوران، منطقه الهیه و قلب منطقه 1 تهران، محله تجریش میباشد.

این منطقه با تمامی ویژگی های خاص و زیبای خود یکی از جواهرات تهران محسوب می‌شود. این منطقه تهران، با محدوده جغرافیایی خود، از شمال تا جنوب و از غرب تا شرق، یکی از نقاط استوار و آب و هوایی زیبا در این پایتخت فراهم می کند.

تاریخچه فرمانیه

همانطور که اشاره شد، فرمانیه، محله‌ای با تاریخچه غنی است که در گذشته با نام چهار باغ شناخته می‌شد؛ در آن زمان این منطقه متعلق به خانوده فرمانفرمائیان بوده و اراضی فرمانیه متعلق به شاهزاده عبدالحسین میرزا فرمانفرما، نخست وزیر دوران پایانی پادشاهیه قاجار بود. او این زمین ها را سال 1326 قمری و یا 1288 خورشیدی از محمد ولی خان آصف السلطنه خریداری نمود و در نهایت این املاک به شاهزاده عبدالحسین میرزا فرمانفرما از طریق معامله با آصف السلطنه منتقل شد. شاهزارده میرزا دارای همسران زیادی بود، که هر یک فرزندانی داشتند؛ شاهزاده میرزا در آخر برخی از اموال خود را به فرزندان همسر اولش و ما بقی آن را بین بقیه فرزندان پخش نمود.

پس از آن دوران در سلطنت پهلوی، منطقه فرمانیه به مرور تبدیل به یکی از مناطق مسکونی و معتبر تهران شد؛ ساخت و سازهای مدرن در این منطقه آغاز شد و خانوده‌های اشرافی و ثروتمند به فرمانیه نقل مکان کردند. و تا زمان حال، فرمانیه همچنان به عنوان یکی از گران‌ترین معروفت‌ترین مناطق مسکونی تهران بشمار می‌آید که ساخت برج‌های مسکونی و مجلل، پروژه‌های معماری مدرن در این منطقه رونق گرفته و مورد توجه خریداران داخلی و خارجی می‌باشد. قیمت آپارتمان در فرمانیه همواره گران بوده و مردمانی اصیل ساکن این منطقه دنج هستند.

تاریخچه فرمانیه

خیابان های اصلی فرمانیه

محله فرمانیه با خیابان های زیبا و سرسبز، محاصره شده است. در ادامه، به برخی از معروف ترین و بهترین خیابان فرمانیه اشاره می‌شود که ازجمله بهترین خیابان ها برای خرید و اجاره آپارتمان در فرمانیه بشمار می‌آیند:

  • خیابان سعیدی
  • خیابان عسگریان
  • خیابان اندرزوگو
  • خیابان لواسانی
  • خیابان عمار

دسترسی به فرمانیه تهران

کلانشهر تهران همواره، شلوغ ترین شهر ایران شناخته میشود، به همین جهت استفاده از وسیله حمل و نقل عمومی در تهران بسیار مورد توجه و مورد استفاده واقع شده است. معیار تهران نشینان برای انتخاب محله تهران برای سکونت و سرمایه گذاری، دسترسی سریع و آسان آن محله به وسیله حمل و نقل عمومی میباشد؛ محله فرمانیه نه تنها دسترسی آسانی با وسیله شخصی داشته، بلکه سا استفاده از حمل و نقل عمومی میتوانید به این محله رفت و آمد داشته باشید. برای دسترسی به منطقه فرمانیه در تهران، شما می توانید از راه های زیر استفاده کنید.

دسترسی مترو به فرمانیه

فرمانیه با مترو خیلی سریع و در کمترین زمان ممکن! دسترسی مترو فرمانیه از نکات حائز اهمیت فرمانیه بشمار می‌آید؛ تنها کافیست خط 1 مترو (خط قرمز رنگ) را سوار شده تا در کمترین زمان به این محله دنج دسترسی داشته باشید. از آنجایی که فاصله نوبنیاد تا فرمانیه کوتاه است، نزدیکترین ایستگاه مترو به فرمانیه، ایستگاه مترو نوبنیاد میباشد؛ علاوه‌بر آن ایستگاه مترو قیطریه مسیر رفتن به فرمانیه را نیز تسهیل بخشیده است.

دسترسی با مترو به فرمانیه با ایستگاه نوبنیاد

خطوط اتوبوس به فرمانیه

با حرکت در خیابان های پرترافیک تهران، شهری پر از زندگی و حرکت، دستیابی به مقاصد مختلف نیازمند یک شبکه حمل و نقل عمومی عالی است. در این متن، خطوط اتوبوس اصلی تهران را به شما معرفی می کنیم تا فرمانیه تهران برسید:

  • پایانه لاله تا پایانه شهید افشار
  • از شهری صدف تا بلوار صبا
  • از میدان ازگل تا پایانه تجریش
  • برج های فرمانیه تهران

در منطقه فرمانیه تهران، شاهد برج های لوکس و مدرن خواهید بود که نشان دهنده توسعه صنعت ساختمان سازی و معماری در این محله می‌باشد و با برج های فرشته رقابت میکنند؛ از برج های مهم فرمانیه میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برج نگین
  • برج آسمان
  • برج زنبق فرمانیه
  • برج دانوب فرمانیه
  • برج های دوقلوی فرمانیه
  • مجتمع مسکونی فرمانیه
  • برج مسکونی تجاری اداری کوه نور

    از بهترین برج های فرمانیه میتوان به کوه نور اشاره کرد؛ در مورد آن باید گفت، برج کوه نور فرمانیه سال ساخت 1358 بوده و در بهترین لوکیشن چهارراه فرمانیه واقع شده است که موقعیت مکانی برج کوه نور سبب نورگیری بسیار دنج آن شده است.

    برج آسمان فرمانیه یکی دیگر از برج های معروف فرمانیه بشمار می‌آید که حتی اگر یکبار به فرمانیه تهران مراجعه کرده باشید، این برج به چشمتان خورده است. از آنجایی که برج آسمان ازجمله برج‌های لوکس فرمانیه بشمار می‌آید، باید گفت قیمت برج آسمان فرمانیه گران بوده و این برج ارزش بسیاری دارد.

    اگر بخواهیم محبوب ترین برج فرمانیه را به شما عزیزان معرفی کنیم، باید از برج رولکس یاد کنیم؛ برج رولکس فرمانیه یکی از شاهکار های معماری در منطقه 1 تهران بشمار میرود که بسیاری از هنرمندان و ورزشکاران در این برج ساکن بوده و هستند.

    برج های فرمانیه

جاذبه های تاریخی فرمانیه

در محله فرمانیه تهران، به مکان های مهم و جالبی برخورد خواهید کرد، که جزء جاذبه‌های تاریخی این منطقه محسوب می‌شوند:

  • سافرت نروژ
  • سفارت هند
  • سفارت ایتالیا
  • سفارت ترکمنستان
  • سفارت جمهوری چک
  • سفارت پادشاهی سوئد
  • مدرسه ایتالیایی پیترو دلاواله

مکان های مذکور بخشی از تنوع فرهنگی در فرمانیه تهران را به نمایش گذاشته‌اند.

بوستان های فرمانیه تهران

منطقه سرسبز فرمانیه، در کنار برج های سر به فلک کشیده و آپارتمان های لوکس، بوستان های زیبا و خوش آب و هوایی را در خود جای داده است که برای گذراندن آخر هفته ها و روزهای پائیزی گزینه مناسبی میباشند. از جمله بوستان های فرمانیه میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پارک صدر
  • پارک سنبل
  • بوستان امام علی

بوستان های فرمانیه به عنوان مکان هایی برای استراحت، تفریح و برگزاری مراسمات مختلف اهمیت دارند و به شهروندان فرصتی برای فرار از زندگی پرشور شهری و پیوستن به طبیعت فراهم می‌کنند.

مراکز خرید فرمانیه

فرمانیه محله‌ای کامل برای سکونت و تفریح میباشد که مراکز خرید بسیار معتبر و به روزی را در اختیار ساکنین خود قرار داده است؛ مراکز خرید فرمانیه دست مراجعه کنندگان را برای خرید و انتخاب باز گذاشته و انواع محصولات با انواع برند ها را میتوانید در این مرکز خرید جستجو کنید:

  • فرمانیه مال
  • برند سنتر فرمانیه
  • فرمانیه پارک سنتر
  • مرکز خرید آرتمیش فرمانیه

مراکز خرید فرمانیه با تنوع و انتخاب های با کیفیت خود، همواره جذب اهالی شهر و بازدیدکنندگان از سایر نقاط می شوند. از زیبایی خرید در این مناطق و از تنوع و کیفیت محصولات لذت ببرید.

فرمانیه مال

فرمانیه مال، یکی از محبوب ترین مراکز خرید این منطقه بشمار میرود که امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری را در اختیار مراجعین خود قرار داده است. این مجتمع چند منظوره در جوار خیابان پاسداران و ضلع جنوبی چهارراه فرمانیه واقع شده است.

فرمانیه مال

زندگی در فرمانیه تهران

منطقه فرمانیه به عنوان یکی از محلات اعیان نشین و گران تهران به حساب می آید. این منطقه از دیرباز به عنوان یکی از مناطق لوکس و لاکچری تهران شناخته و امروز نیز به همین شکل به شهرت خود ادامه می دهد. زمانی که در کوچه ها و خیابان های فرمانیه قدم می گذارید، احساس گرانی و ارزش بالای املاک و ساختمان ها فورا مشهود خواهد بود.

آب و هوای فرمانیه

به دلیل وجود باغ های زیادی که در این منطقه و همچنین محله شمیران تهران قرار داد. این منطقه مانند سایر مناطق شمالی شهر، از آب و هوای خنک و هوای پاک و تازه‌ای برخوردار است. این موقعیت جغرافیایی با نزدیکی به بوستان نیاوران و کاخ نیاوران از جمال و زیبایی طبیعی از ناحیه بهره برداری میکند.

قیمت خانه و آپارتمان در فرمانیه

قیمت خانه ها و آپارتمان ها در فرمانیه به دلیل موقعیت ممتاز، زیر ساخت های عالی، و امکانات فراوان و اغلب به سطوح بالایی ارتقا می یابد؛ معمولا در این منطقه می‌توانید آپارتمان ها و خانه هایی با طراحی های مدرن، مناظر طبیعی زیبا، فضاهای داخلی لوکس پیدا کنید. همچنین نزدیکی به برخی از مکان های معروف مانند بوستان نیاوران و کاخ نیاوران نیز ارزش افزوده به این منطقه می‌دهد. این جذابیت ها ویژگی‌های منحصر به فرد سبب شده تا فرمانیه به یکی از بهترین مکان ها برای خرید ملک در تهران تبدیل شود. بنابراین خرید خانه یا آپارتمان در فرمانیه ممکن است با هزینه‌های بالا همراه باشد، اما به عوض، شما به یک زندگی لاکچری و امکانات به روز دست پیدا خواهید کرد.

در نتیجه فرمانیه یک مقصد بسیار خوب برای سرمایه گذاری در تهران محسوب می‌شود و افرادی که به دنبال زندگی در یک محله اعیان نشین و با کیفیت بالا هستند، می‌توانند در این منطقه انتخاب خود را بیابند. این منطقه با ترکیبی از تاریخ و مدرنیته، طبیعت و تسهیلات شهری، واقعا یک مکان منحصر به فرد در شهر تهران است.

نزدیک ترین ایستگاه مترو به فرمانیه کدام است؟
فرمانیه از دسترسی خوبی به مترو بهره مند میباشد؛ دو ایستگاه نوبنیاد و قیطریه ازجمله نزدیک ترین ایستگاه های مترو به فرمانیه هستند.
موقعیت مکانی فرمانیه به چه صورت است؟
فرمانیه در منطقه 1 تهران واقع شده است؛ همسایگی فرمانیه با محله های جماران، قیطریه، کاشانک و حکمت سبب افزایش محبوبیت این محله شده است.
نظرات
سارا

آب و هوای فرمانیه خیلی خوبه واقعا مناسب سکونته

بهنام

من فرمانیه مال رفتم برای خرید عید خیلی خوبه

تارا

فرمانیه جاهای دیدنی زیادی داره که لوکیشن مناسب برای عکاسی هم هستن

ارسال نظر