خانه/وبلاگ/نکات ملکی/بررسی طبقات آپارتمان برای خرید
بررسی طبقات آپارتمان برای خرید

بررسی طبقات آپارتمان برای خرید

نکات ملکی
17
0
۱۴۰۳/۴/۱۱

بهترین طبقه آپارتمان برای خرید کدام است؟

هنگام انتخاب واحد آپارتمانی یکی از اصلی‌ترین پرسش‌ها این است که طبقه‌های پایین برای سکونت مناسب است یا طبقات بالا؟ جواب این پرسش را نمیتوان در یک جمله داد، اما میتوانیم با دانستن مزایا و معایب طبقه‌های مختلف، تصمیم گیری بهتری داشته باشیم.

عوامل موثر برای انتخاب طبقه آپارتمان

در حقیقت شما با دانستن این موارد میتوانید در مجموع تصمیم بگیرید که خرید واحد در کدام طبقه آپارتمان بهتر است؟

کدام طبقه آپارتمان برای خرید مناسب تر است؟

نمای بهتر

بزرگ‌ترین جاذبه برای طبقات بالاتر مناظر است. هیچ چیز مانند برگشتن به خانه با منظره های بدون مانع از خط افق شهر یا بیدار شدن با طلوع خورشید نیست. اگر توانایی مالی دارید، حتماً به دنبال طبقات بالاتر بروید. بیشتر آپارتمان های فرمانیه، از چشم انداز بی نظیری برخوردار هستند که مناسب سکونت میباشند.

سهولت دسترسی

زندگی در یک طبقات بالا به این معنی است که شما زمان زیادی را صرف انتظار آسانسور می کنید. طبقات بالاتر زمان انتظار طولانی‌تری برای رسیدن دارند. فراموش نکنید که ساعات شلوغی روز را نیز در نظر بگیرید. از طرف دیگر، طبقات پایین بدون شک راحت تر هستند. حمل و نقل مواد غذایی و اقلام بزرگ با دردسر کمتری همراه است.

سپس مسئله خرابی آسانسور وجود دارد. زندگی در طبقه پایین به این معنی است که شما هنوز می توانید از پله‌ها استفاده کنید، اما اگر در طبقه 12 زندگی می کنید؟ چطور؟

تهویه و کیفیت هوا

طبقات بالاتر معمولاً از نسیم خنک‌تر (مخصوصاً در شب)، بادهای قوی‌تر و هوای تمیزتر سود می برند زیرا از آلودگی ترافیک دورتر هستید و به طور کلی جریان هوا بدون مانع، مزایای خود را دارد، اما همین ویژگی‌ها ممکن است مشکل ساز شوند.

نور و دما

طبقات بالاتر معمولاً از نور طبیعی بیشتری برخوردار هستند، به خصوص اگر ساختمان شما مانعی بلند در اطراف خود نداشته باشد. از سوی دیگر، واحدهای طبقه پایین توسط طبقات بالا و همچنین فضای سبز اطراف و سایر ساختمان های مجاور سایه می اندازند.

واحدهای طبقه بالاتر از نور طبیعی بیشتری برخوردار می شوند، اما احتمالاً در طول روز از دماهای گرمتر برخوردار می شوند. واحدهای طبقه پایین ممکن است نور طبیعی کمتری دریافت کنند، اما به طور کلی دمای محیط خنک تر را نیز دریافت می کنند.

مصرف انرژی

همانطور که گفته شد، واحدهای طبقه بالاتر در معرض آفتاب و باد بیشتری هستند. اگر لباس های خود را در بالکن خشک کنید، این می تواند مفید باشد زیرا نیازی به استفاده از خشک کن نیست.

از طرف دیگر، قرار گرفتن بیشتر در معرض نور خورشید بدون مانع، خانه را سریع‌تر گرم می‌کند، که می‌تواند باعث شود بیشتر به کنترل‌کننده تهویه مطبوع برسید - به خصوص در تابستان. فراموش نکنید که هوای گرم نیز به سرعت بالا می رود!

سر و صدای زیاد

به طور کلی از واحدهای طبقه بالاتر به عنوان واحدهای آرام و بدون سروصدا یاد می شود، اما همیشه اینطور نیست. واقعاً بستگی به این دارد که امکانات ساختمان شما در کدام طبقه قرار دارد. طبقه همکف و طبقات پایین قطعاً بیشتر مستعد سروصدا هستند.

حریم خصوصی

به جرات می توان گفت که واحدهای طبقه پایین نسبت به واحدهای بالاتر از حریم خصوصی کمتری برخوردار هستند، به خصوص اگر در طبقه همکف زندگی می کنید. اگر آپارتمان شما در یک منطقه پر ازدحام یا در نزدیکی یک جاده شلوغ واقع شده است، واحدی را در یک طبقه بالاتر انتخاب کنید.

طبقات پایین مناسب سالمندان

طبقات پایین مناسب برای سالمندان

برای خانواده‌هایی که فرزندان کوچک‌تر، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های مسن یا اعضای خانواده معلول دارند، زمان کوتاه‌تر انتظار برای آسانسور و دسترسی نزدیک‌تر به پارکینگ می‌تواند در دراز مدت شما را از دردسرهای زیادی نجات دهد.

ایمنی

در مواقع اضطراری مانند آتش‌سوزی، ایمنی می‌تواند برای ساکنان طبقه بالا مشکل‌ساز باشد. نه تنها از نظر تخلیه به طبقه همکف راه طولانی در پیش دارید، بلکه به یاد داشته باشید که دود بالا میاید. آتش تنها چیزی نیست که باید نگران آن باشید، واحدهای طبقه پایین نیز در برابر سرقت و حوادث طبیعی مثل سیل آسیب پذیرتر هستند.

تصمیم گیری در مورد خرید واحد در کدام طبقه آپارتمان آسان است، به شرط آنکه بدانید قبل از سرمایه گذاری چه چیزی را باید در نظر بگیرید و معیارهایتان چیست. هنگام خرید یک واحد آپارتمان لوکس در تهران، عوامل فوق را در نظر داشته باشید و بعد از آن تصمیم گیری نمایید. فراموش نکنید که قبل از نقل مکان، آپارتمان را بررسی کنید و در ملکی سرمایه گذاری کنید که ارزش هزینه کردن را دارد!

ارسال نظر